matang :|


bila ada orang sembang pasal matang, mesti aku melenting, mesti aku cepat melatah. sebab aku sendiri tak matang. bagi aku, umur bukan penentu kau matang. even kau dah kahwin, dah beranak pinak, dah tua sekali pun, belum tentu kau matang. percayalah.

bagi pendapat aku, matang tu akan datang sendiri bila tiba masanya nanti. sebab matang tu bukannya boleh dibuat buat. bukannya boleh dijual beli kat kedai.

tapi, aku setuju kalau matang tu bila kau berfikir. bila kau dah meningkat dewasa, kau akan dapat bezakan apa yang penting dan tak penting. contohnya, kalau kau retis la kan, kau akan ignore haters. betul tak? sebab apa? sebab tak penting.

hm okay, tu ja aku nak cakap. ini cuma pendapat aku la. terpulang kepada sesiapa nak terima atau nak kritik pendapat aku sebab aku tahu siapa diri aku dan aku tak matang :|



=======================================================================

No comments: